Sjukhus tvingas omskära pojkar

Hejsan allihopa!
Hoppas att ni alla mår bra och har haft en trevlig dag!

Läste precis en artikel i GT att sjukhus i västra Sverige  ska  börja omskära barn även om det inte finns någon medicinsk grund. Det har hälso- och sjukvårdsutskottet bestämt.

Blev riktigt  upprörd när jag läste detta!Visst,jag har förståelse om det handlar medicinska orsaker som för trång förhud osv, men inte när det handlar om religiösa  orsaker. Oftast görs dessa ingrepp när barnen är spädbarn. 
 
Om jag hade blivit omskuren när jag var liten bebis så skulle jag bli väldigt besviken på mina föräldrar som inte ger mig det valet att  själv  kunna avgöra om jag vill göra det eller inte. Detta är övergrepp på högsta nivå där man inte väntar på att barnet har  växt  till sig och själv kan avgöra om man vill göra dessa ingrepp.

Blääääääääää för omskärelser som bedrivs på spädbarn som inte  har medicinska  problem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
RSS 2.0