Pride 2009 Sweden?

Hejsan allihopa!
Hoppas att ni alla har haft en trevlig weekend so far!

Sitter och funderar över om jag överhuvudtaget ska gå pridepark i år! Ska iallafall se på prideparaden.
Det roliga är att  vissa utav mina gaykompisar är helt galna inför prideveckan.  Om jag ska erkänna så tycker jag  att det är lite larvigt  för mycket,it´s not a big thing. Pridebiljetterna är dyra och det är inte värt det för musiken suger getpung!;). Sen kan jag tycka att hela pride thing bara handlar om mestadels fylla och sex bland massa gay people vilket är osmakligt. Tur som det är så har dem föreläsningar som är ganska intressanta som handlar  exempelvis om homosexuella rättigheter osv. Sen tycker jag att själva paraden är bra att ha även fast vissa  borde skippa sina dragqueens  kläderna och ha det hemma i garderoben istället. För det ser verkligen ut som freakshow,varför inte gå priden  som du är med normal utstyrsel?Man vill ju inte att folk i allmänhet ska uppfatta alla oss homosexuella som freaks? Trodde att paraden var för att visa upp oss  och visa att det är okej och normalt att vara Gay och vara stolta över oss själva  och inte visa  att  vi är freaks!?

Men egentligen kanske man borde skippa hela grejjen med pride..varför ska man ha det??Straighta har ju inte festival för att man är just straight hehe! Man kanske borde dämpa ner det lite ,skippa konserterna och paraden och bara ha föreläsningar?  Jag har gått paraden två gånger och det var verkligen amazing och jättekul,men jag fick oftast den känslan att det var vi homosexuella mot straighta!?? Ska det verkligen vara så? Straighta vs. Gay people!?? För mig är det bara en läggning och alla vi människor  är lika in i det sista,så varför göra sånt stort jippo utav det där det blir påtagligt med känslan homosexuella  against straighta!??Lite kluven  när det gäller detta med  pride grejjen..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
RSS 2.0