Är det inte meningen att folk som inte är snygga ska kunna sjunga?

Hejsan allihopa!

Förstår mig inte på denna hysteri kring Susan Boyle i programmet Britain's got talent. Visserligen tycker jag att hon sjunger otroligt bra och berörde mig verkligen. Grejjen är att jag inte stör mig på henne utan
på folket som på förhand dömmer ut henne utan att ens har hört henne sjunga. Folk tycker först att hon är stort skämt för att hon kanske inte har ideal utseendet
som en sångerska bör ser ut och beter sig märkligt bland annat med att hon är en kvinna i mogen ålder som ännu inte har fått sin första kyss.

Folk borde skämmas som är så utseendefixerade och tittar snett på andra som kanske inte har ideal utseendet. Utseendet är inte allt.
usch blir så irriterad över sånt här.

Samma dilemma hände med paul potts med ifjol. Blir så j-kla glad när dessa två personer sjunger som gudar och får dem som på förhand dömde ut dem att känna sig som idioter.'
Hoppas att Susan boyle vinner i år! Go girl! =)


Kram





Kommentarer
Postat av: Candy

Håller med om att de som dömer henne efter utseendet är ytliga, samtidigt... att man drar slutsatsen att alla dömde henne efter utseendet tyder väl egentligen på att en själv har en ganska hård mall för vad skönhet är och att man själv kanske inte gillar hennes utseende. Visst, absolut inte samma sak som att anta att hon suger bara för att hon ser ut så eller att skratta åt henne, men jag tycker ändå att det är värt att fundera på. Jag har gjort det ett tag.



Det är ungefär samma sak som när folk skrattar åt något en handikappad gör och folk genast förutsätter att man skrattar för att personen är handikappad och inte för att personen gjorde något roligt som man skrattat åt oavsett vem som gjort det. Att dra den slutsatsen känns som att bekräfta att handikappade ÄR konstiga och SKA ses ner på. Eller i alla fall borde göra det.



Jag vet inte om du förstår vad jag menar, det kanske blir lite rörigt för jag är trött just nu och då suger jag på att förklara mig samt att det oftast blir längre än jag tänkt mig...



Hur som helst tycker jag att hon sjunger grymt bra och oavsett om personerna i publiken skrattade åt hennes utseende eller ålder eller något annat är det ju bara ett dumt beteende att skratta ut någon. =[ bajs på dem.

2009-04-21 @ 22:10:58
URL: http://eyecandy.devote.se
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get.

folk kommer ju alltid klaga, e dom för snygga så e d d som e problemet o vice versa.



2009-04-21 @ 22:11:13
URL: http://sophys.blogg.se/
Postat av: Emma

Kul att se att fler än jag reagerar.... Håller med dig till 100%. Döm inte människor efter utseende, döm efter förmåga istället.... Ganska skoj att läsa ditt inlägg som registrerades ca: 2 min innan mitt och vi har skrivit typ samma åsikter :)dock fokuserade jag enbart på pott :)

Ha de gott



2009-04-21 @ 22:12:12
URL: http://liveteftertjugosju.blogg.se/
Postat av: Alexander Tr.

Jag grät sönder mig till youtube klippet. Jag kan inte fatta att mina tårar bara forsar som ett vattenfall.



Oh shiet jag kan inte sluta gråta. Det är så underbart! Hon satte dit alla jävla fitt mäniskor som dömer folk efter utseendet! Jag kan inte sjunga lika bra som henne men alla som inte har det ideala utseendet är inte sämre än någon annan.



HOLY shiet! .. omg måste springa och hämta papper .. :'(

2009-04-28 @ 03:04:55
URL: http://www.escapethereality.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
BloggRegistret.se
RSS 2.0